Wanneer wordt salarisadministratie uitbesteden interessant?

Wanneer wordt salarisadministratie uitbesteden interessant?

Wanneer wordt salarisadministratie uitbesteden interessant?

Het kan een tijdrovende en ingewikkelde klus zijn om de salarisadministratie van uw eigen onderneming te doen. Er zijn tegenwoordig gespecialiseerde administratiekantoren die dit voor uw onderneming kunnen doen. Wat zijn de kosten en wanneer wordt dit interessant voor uw onderneming. In dit artikel gaan we de voor en nadelen bespreken, wellicht helpt dit u bij het maken van de keuze.

Als ondernemer bent u wettelijk verplicht om de salarisadministratie bij te houden. Dat het bijhouden van de salarisadministratie tijdrovend en ingewikkeld is hoef ik u niet uit te leggen. Het is een taak die elke maand terugkomt en het moet goed gebeuren. U als ondernemer bent druk met andere bedrijfsactiviteiten en wilt het liefst zo min mogelijk tijd besteden aan de salarisadministratie.

Dit kan voor u een reden zijn om de samenwerking aan te gaan met een gespecialiseerd salarisadministratie kantoor.

Wanneer is salarisadministratie uitbesteden interessant?

Als uw onderneming 10 tot 50 werknemers telt is het uitbesteden interessant, heeft u minder dan 10 werknemers dan is uitbesteden iets duurder. De meeste administratiekantoren rekenen een vast tarief tot 10 medewerkers, na 10 medewerkers wordt de prijs anders. In de meeste gevallen gaat u dan een ander tarief betalen waardoor u voordeliger uit bent. Dit is per kantoor verschillend.

Heeft u meer dan 50 werknemers in dienst, dan is het uitbesteden minder interessant. Door zelf een afdeling salarisadministratie in te richten komt u voordeliger uit. Hiervoor is wel specialistische kennis vereist.

De voordelen van salarisadministratie uitbesteden

  • Meer tijd voor corebusiness
  • Hulp bij salaris gerelateerde vragen van personeelsleden
  • Vakkundig beheer

 De nadelen van salarisadministratie uitbesteden

  • Minder overzicht
  • Afhankelijk van het salaris administratiekantoor
  • Specialistische kennis intern ontbreek

Hoe kies ik een geschikte salaris administratiekantoor?

Het aanbod van administratiekantoren, accountants en boekhouders is groot. Een paar aandachtspunten waar u op moet letten bij de keuze. Prijs, kwaliteit en service moeten in goede verhoudingen staan. Ga niet direct voor het kantoor die het voordeligst is, kwaliteit kost geld en aan het einde van de rit wilt u geen ellende. Vraag altijd meerdere offertes en zet de afspraken goed op papier.

(15)

Reageren is niet mogelijk.